2 gràfics Barres 4 partits

Des de TRIEM VILAFAMÉS-COMPROMÍS, malgrat que els resultats electorals a l’àmbit espanyol UNIDOS PODEMOS no han sigut bons, ací al nostre poble, la candidatura A LA VALENCIANA (28,17%) han tret resultats acceptables. S’ha quedat en segon lloc, a només 11 vots del PP (29,20%), el més votat.

Encara que les dades no són extrapolables entre eleccions locals i generals, estem comparant una mateixa línia política i ideològica, un col·lectiu local amb grans coalicions electorals que es presenten a unes generals en un període de poc més d’un any. No parlem de percentatges sinó de vots unipersonals, de les persones que ha dipositat el seu vot a l’urna, atrets pels missatges dels mitjans generals però també pels nostres missatges locals i la visibilitat de la nostra tasca.

Aleshores, salvant totes les distàncies i contextos, veiem com el corrent de canvi que representa TRIEM VILAFAMÉS-COMPROMÍS, a les municipals de 2015 va obtindré 270 vots. La candidatura de les generals de desembre de 2015, amb menys participació que a les municipals va traure 279 vots. Finalment, en la convocatòria del 26 de juny, A LA VALENCIANA ha arribat fins als 302 vots.

De ser la tercera força política del poble, amb les dues candidatures que ens representen en les generals hem passat a ocupar un segon lloc. En desembre vam superar al PP i el l’última de juliol hem superat al PSOE (24,91%), amb 35 vots de diferència, i hem quedat a 11 vots del PP. Amb estos resultats, valorem positivament la tasca realitzada pel grup municipal TRIEM VILAFAMÉS-COMPROMÍS que, d’alguna manera, es veu reconeguda pel vot dels vilafamesins cap a l’opció política que representem, en este cas A LA VALENCIANA. No obstant això, anem a revisar de forma autocrítica aquells aspectes que en poden millorar. Aprofitem per a agrair als votants tota la confiança dipositada en la candidatura del canvi i a tot el veïnat de Vilafamés pel civisme que ha demostrat i per la participació en els processos electorals.